ششمین دوره ی مسابقات اسوه حسنه مجموعه مدارس سلام یادواره مرحوم حاج احمد حجاریان سال 97

«لَقَد کانَ لَکم فی رَسولِ اللَّهِ اسوَهٌ حَسَنَهٌ لِمَن کانَ یرجوا اللَّهَ و الیومَ الأخِرَ و ذَکرَ اللَّهَ کثیراً؛

مسلماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آن ها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می کنند.»

مطالعه زندگانی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نشان می دهد که آن بزرگوار، بهترین الگو برای کسانی است که می خواهند در راه خدا گام بزنند و به سعادت برسند. آن حضرت همه صفات خوبی را که یک انسان می تواند داشته باشد درخود گردآورده اند و از این رو، برای همه انسان ها و در همه کمالات اخلاقی، اسوه حسنه اند. در آیه ۲۱ سوره احزاب، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم اسوه حسنه معرفی شده اند، مقصود از اسوه بودن ایشان برای مسلمانان چیست؟

منظور از اسوه بودن پیامبر آن است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در ابعاد سه گانه اعتقادات، اخلاقیات و اعمال، الگوی کامل انسان هایند. اندیشه توحیدی آن حضرت، ایمان، توکل، اخلاص، شجاعت، پاکی، صداقت، کار و کوشش، نظم و نظافت، زهد و تقوا، محبّت و مهربانی، عفو و بخشش، همت عالی، استقامت و شکیبایی، هوشیاری و درایت، توجّه به خدا، تسلّط بر حوادث، مقاومت در برابر سختی ها و…از جمله اموری هستند که همه مسلمانان باید در این امور، از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم الگو و سرمشق بگیرند. کسی که سه حوزه اعتقاد و اخلاق و عمل خود را با پیروی از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم سامان می دهد، آن حضرت را الگوی خویش ساخته و به آیه ۲۱ سوره احزاب عمل کرده است.

ششمین دوره مسابقه اسوه حسنه

دبیرستان سلام فرمانیه در بخش های سرود، تئاتر، انشای نماز، حفظ قرآن، اذان و قرائت قرآن شرکت کرده است

اجرای سرود دبیرستان سلام فرمانیه در مسابقه اسوه حسنه

داوران بخش تئاتر و نمایش نامه خوانی

اجرای نمایش دبیرستان سلام فرمانیه در مسابقه اسوه حسنه