کتاب «گزارش لحظه به لحظه از ولادت امام زمان (عج)» نوشته‌ی «محمد رضا انصاری» است.

کتاب گزارش لحظه به لحظه از ولادت امام زمان(عج) نسخه ای از مجموعه کتاب های «گزارش های لحظه به لحظه از … » به حساب می آید که با استقبال فراوان خوانندگان روبه رو شده است.

متن روان و ادبیات داستانی این مجموعه  همراه دوری از تخیل های داستان پردازانه، از ویژگی های بارز این نوشتار دینی به شمار می روند.

نویسنده کتاب گزارش لحظه به لحظه از ولادت امام زمان(عج) کوشیده است تمامی مطالب مربوط به حضرت ولی عصر(عج) را از زمان ورود نرجس خاتون به بیت خاندان عصمت تا زمان ولادت امام زمان(عج) با توجه به احادیث و نقل های تاریخی در صفحات اندک و پرمحتوا به خوانندگان عرضه کند.

در بخشی از کتاب گزارش لحظه به لحظه از ولادت امام زمان(عج) نوشته شده است: «امام هادی(ع) نامه‌ای به خط رومی نوشت و مهر کرد. آن‌گاه کیسه‌ای زرد بیرون آورد که در آن 220 دینار بود و به بشر داد و فرمود: این کیسه را بگیر و به شهر بغداد مسافرت کن و در ظهر فلان روز کنار رودخانه دجله برو. هنگامی که آنجا رسیدی قایق‌های اسیران به بغداد می‌رسند و کنیزان را برای فروش عرضه می‌کنند. در آنجا «عمرو بن یزید» را پیدا کن و تمام روز از فاصله‌ای دور او را نظاره‌گر باش، تا آن‌که کنیزی را با صفاتی که برایت می‌گویم بر خریداران عرضه کند که آن کنیز دو لباس حریر ضخیم بر روی هم پوشیده است.»

این کتاب در کتابخانه دبیرستان سلام فرمانیه، موجود میباشد